Betekintés egy óriás terveibe
2017. november 22. írta: TotalTool

Betekintés egy óriás terveibe

A Stanley Black&Decker az egyik legnagyobb szerszámgyártó a világon (a másik három hasonló óriás: Bosch, Apex Tool Group, Techtronic). A cég két névadóján kívül olyan brandek tartoznak a csoporthoz, mint például a Dewalt, Craftsman, Facom, Irwin.

Érdekes belső információkat posztolt róluk Toolguyd októberben amire a netszerszam.blog hívta fel a figyelmet

Brand pozícionálás

Az első egy grafikon, ami azt mutatja, hogy melyik brandet hova pozícionálják a csoporton belül.

A függőleges tengely az átlagos árfekvést mutatja (Opening/Middle/High Pricing Point), a vízszintes pedig a megcélzott vevőkört: fogyasztók, mesteremberek, profik, ipari felhasználás.

sbd1.jpg

Forrás: Toolguyd.com

A reláció nyilvánvaló, minél magasabb igényeket kell kiszolgálni, annál magasabb az árfekvés.

  • A Black&Decker pozíciója nem szorul magyarázatra :) Rég megkopott már a nimbusz, ami övezte.
  • Ami viszont feltűnő, hogy az Irwint – akiké például a Vise-Grip termékcsalád -  a Stanley alá pozícionálták, ráadásul a „siman” Stanley-hez és nem a prémium FatMax-hez képest. Csak hát ez a jelenről és a jövőről szól, nem a múltbéli érdemekről.
  • Európai szemmel viszont jóleső látni, hogy a francia alapítású Facom a legfelső polcon foglal helyet.
  • A Craftsman régebben a Sears bevásárlólánc házi szerszámmárkája volt, idén vásárolta meg a Stanley Black&Decker. Ahogy az ábrán látszik, nagyon széles használati területet fog át a márka kínálata, de a koordináta-rendszerből sajnos az olvasható le, hogy az ár-érték aránya gyenge.

Industry 4.0 és lokalizáció

 Az iparban a 4.0 számozást a gyártástechnológia  jelenlegi fejlődési irányára használják: felhő-alapú szolgáltatások, IoT bevezetése, kognitív technológia segítségével versenyelőnyt szerezni, vagy javítani a versenyképességet.

sbd2.jpg

Forrás: Toolguyd.com

Emellett a Stanley Black&Decker célul tűzte ki, hogy a gyártási folyamat visszakerüljön a hagyományosan olcsó munkát biztosító országokból, mint például Kínából Európába és Amerikába. A Craftsman márkánál már egy ideje elkezdték visszahozni a gyártás Amerikába, ezek szerint hosszútávon is erre a stratégiára építenek.

A linkelt cikkben még szóba kerül a teljesen vezetékmentes munkaterület (csak akkumulátorról működő gépek) és a cég bevételeinek alakulása a brandek vonatkozásában.

A bejegyzés trackback címe:

https://totaltool.blog.hu/api/trackback/id/tr5613347791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása